OKInformujemy, iż ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do celów statystycznych i analizy ruchu. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, to będą one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

facebook
BielaA?ski Klub Kyokushin Karate na Facebooku
Bielański Klub Karate Kyokushin

Rok 2008

02-03-2008

Klasa sportowa Kyokushin


Zespół Szkół Sportowych nr 50 im. Janusza Kusocińskiego oraz Bielański Klub Kyokushin Karate zaprasza do klasy sportowej.
Kategoria: Aktualności
Napisał: bkkk
ZSS nr 50 Zuga 16

    Zespół Szkół Sportowych nr 50 to szkoła z dużymi tradycjami, mogąca poszczycić się wieloma sukcesami sportowymi, w której zwraca się również szczególną uwagę na odpowiedni poziom wyedukowania uczniów.
W skład zespołu wchodzi Gimnazjum Sportowe nr 79 oraz LIX Liceum Ogólnokształcące Mistrzostwa Sportowego.
Bielański Klub Karate Kyokushin, mieszczący się na terenie warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego, od ponad 15 lat prowadzi zajęcia z dziećmi i młodzieżą odnosząc wiele sukcesów.
W roku szkolnym 2008/2009 do I klasy gimnazjum zapraszamy osoby trenujące karate kyokushin.
     Nauka w Gimnazjum Sportowym nr 79 pozwoli znacznie podnieść poziom sportowy trenującej młodzieży, ponieważ na zajęcia z karate przewidziano 10 dodatkowych godzin tygodniowo, optymalnie wkomponowanych w plan lekcji. Zajęcia te odbywały się będą w pawilonie BKKK. Poza tym uczniowie szkoły znajdują się pod stałą opieką lekarza sportowego, a w ramach programu nauczania organizowane są wyjazdy integracyjne oraz narciarsko - snowboardowe.
Uczniowie zainteresowani tą ofertą, a jeszcze nie trenujący karate zapraszamy na zajęcia do Bielańskiego Klubu Karate Kyokushin, ul. Marymoncka 34 Warszawa. Młodzi zawodnicy karate kyokushin rywalizują w mistrzostwach województwa, Polski oraz Europy.

Aby zostać uczniem szkoły należy w międzynarodowym teście sprawności fizycznej uzyskać ponad 500 punktów.

Dyrekcja Zespołu Szkół Sportowych nr 50 organizuje zajęcia dla uczniów VI klas szkoły podstawowej i III klas gimnazjum przygotowujące do Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej. Zajęcia sportowe prowadził będzie pan Jerzy Nastański trener kl II lekkiej atletyki nr licencji 52/ MAZ /07.
Terminy : w każdy piątek od godz. 16.00 do godz. 20.00 i w każdą sobotę od godz. 9.00 do godz. 13.00.

Zajęcia rozpoczynają się od dnia 29 lutego (piątek) 2008 roku.

Test składa się z ośmiu prób:

l. Bieg 50 m - próba szybkości biegowej:
a) wykonanie
Na sygnał "na miejsca" testowany staje nogą wykroczną za linią startową w pozycji startowej wysokiej (nie stosuje się startu niskiego). Następnie na sygnał "start" biegnie jak najszybciej do mety.
b) pomiar
Czas mierzy się z dokładnością do 1/10 sekundy. Liczy się wynik lepszy z dwóch wykonanych prób.

2. Skok w dal z miejsca - próba mocy (siły nóg):
a) wykonanie
Testowany staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość. 
b) pomiar
Skok mierzony w cm, wykonuje się dwukrotnie. Liczy się wynik skoku lepszego. Długość skoku zawarta jest pomiędzy linią skoku a ostatnim śladem pięt.

3. Bieg wytrzymałościowy - próba wytrzymałości:
1000 m - dla mężczyzn i chłopców powyżej 12 lat 800 m - dla kobiet
i dziewcząt powyżej 12 lat 600 m - dla dzieci do 12 lat
a) wykonanie
Na sygnał "na miejsca" badany staje za linią startu w pozycji startowej wysokiej. Na sygnał "start" biegnie odpowiadającym mu tempem do linii mety.
b) pomiar
Czas mierzy się z dokładnością do 1 sekundy

4. Pomiar dynamometryczny siły dłoni:
a) wykonanie
Badany ściska dynamometr dłoniowy ręką silniejszą. Nadgarstek powinien znajdować się w przedłużeniu linii przedramienia. W czasie wykonania próby ręka testowana nie może dotykać żadnej części ciała.
b) pomiar
Siła dłoni mierzona jest w kilogramach. Liczy się pomiar lepszy z dwóch prób.

5. Podciąganie na drążku próba siły rąk i barków:
a) wykonanie
Z przystawionego krzesła badany przechodzi do zwisu nachwytem. Ręce znajdują się na szerokości barków. Na sygnał "start" testowany ugina ręce podciągając się na wysokość podbródka, po czym bez chwili odpoczynku przechodzi do zwisu prostego. Ćwiczenie powtarza się aż do chwili zmęczenia.
b) pomiar
Próba wykonana jest l raz. Liczy się ilość pełnych podciągnięć na wysokość podbródka.
c) uwagi
Test należy przerwać, jeśli badany zrobi przerwę wynoszącą 2 sekundy i dłuższą. Drążek winien być tak usytuowany, by testowany wykonywał próbę w pełnym zwisie. Testowanemu należy uniemożliwić ruchy wahadłowe nóg i całego ciała, stojąc przed nim lub pomagając sobie ręką.

5. l. Wytrzymanie w zwisie na drążku - próba siły rąk i barków:
a) wykonanie
Z przestawionego krzesła badany przechodzi do zwisu nachwytem o ramionach ugiętych. Dłonie winny znajdować się na szerokości barkowa Na sygnał "start" zaczyna się próba zwisu i trwa aż do zmęczenia. Podbródek w czasie trwania testu winien znajdować się wyraźnie nad drążkiem.
b) pomiar
Próba wykonywana jest l raz. Liczy się ilość wytrzymanych sekund \w wspomnianej pozycji. Pomiar kończy się z chwilą, gdy podbródek znajduje się poniżej drążka.

6. Bieg zwinnościowy:
a) wykonanie
Na sygnał "na miejsca" badany staje na linii startu. Na komendę "start" biegnie do drugiej linii (odległość 10 m), podnosi z półkola klocek, po czym wraca na linię startu, gdzie kładzie klocek (klocek nie może być rzucony). Następnie biegnie po drugi klocek i wracając kładzie go ponownie w półkolu.
b) pomiar
Próbę wykonuje się dwukrotnie. Liczy się lepszy czas, mierzony z dokładnością do 1/10 s Próba zostaje zakończona z chwilą, gdy drugi klocek znajduje się w półkolu.
c) uwagi
Próba zostaje unieważniona, gdy klocek jest do półkola wrzucony. Tak wykonaną próbę należy powtórzyć.

7. Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 s - próba siły mięśni brzucha:
a) wykonanie
Badany leży na macie z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga partner, który przytrzymuje stopy tak, aby me odrywały się od podłoża. Na sygnał "start" badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie trwa 30 sekund.
b) pomiar
Notowana jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund.

8. Skłon tułowia w przód - próba gibkości:
a) wykonanie
Badany staje na taborecie tak, by palce stóp obejmowały jego krawędź, stopy zwarte, kolana wyprostowane. Następnie wykonuje skłon w przód, zaznaczając jak najniżej palcami rąk ślad na przymocowanej w tym celu do taboretu podziałce.
b) pomiar
Próbę wykonuje się dwukrotnie, wynik odczytywany jest w cm.
c) uwagi
Sztywna podziałka jest tak umocowana, że na styku stóp z krawędzią taboretu skala wynosi 0. Poniżej punktu 0 skala jest dodatnia, powyżej ujemna. (Uczeń dotykając palcami krawędzi taboretu uzyskuje wynik "0")

Jeśli są państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o zgłoszenia do Bielańskiego Klubu Kyokushin Karate.

Poniżej prezentujemy tabele punktowe.

Punktacja chłopców

Punktacja dziewcząt